Określenie specjalista, a jeszcze częściej ekspert, odmieniane jest przez wszystkie przypadki. Każdy kto chce zaznaczyć wyjątkowość swojej pozycji w branży używa tego określenia, niejako zarezerwowane dla prawdziwych fachowców. Bycie ekspertem nie wynika z nadania sobie takiego tytułu, ale rzetelnej pracy i efektów, dlatego dziś przedstawiam 5 czynników budujących reputację specjalisty. 

Kompetencje

Bez względu na to, jaki wykonujesz zawód, potrzebujesz znać się na swojej pracy, doskonalić umiejętności i śledzić trendy. Nie ma dziś zawodów, w których można poprzestać tylko na ukończonej szkole. Trzeba więc nieustannie doskonalić warsztat i wykonywać swoje usługi niż konkurencja. 

Wiarygodność

Za konkretnymi kompetencjami powinny iść rezultaty i efekty dotychczasowych klientów, współprace z wiarygodnymi organizacjami albo przynależność do organizacji branżowych. To wszystko to, co może przekonać klienta do zakupu, np. Próbki pracy i rekomendacje klientów. 

Panowanie nad sytuacją

Każdy zawód wymaga wielu czynności, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka, np. współpraca z innymi specjalistami, dobra organizacja pracy, elastyczność, albo baza kontaktów, które można wykorzystać w podbramkowych sytuacjach. To wszystko składa się na jakość całokształtu obsługi. 

Pewność siebie

Klient nie płaci Ci za realizowanie wyłącznie jego wizji, ani za mówienie wszystkiego dokładnie, co masz robić. Jeśli chcesz być specjalistą, potrzebujesz rozpoznać potrzeby klienta, upodobania i preferencje, ale trzeba umieć wzbudzić zaufanie w taki sposób, by klient podążał za naszymi wskazówkami i uzyskał jak najlepszy efekt. 

Konsekwencja w działaniu

Nikt nie staje się specjalistą z dnia na dzień, potrzeba lat doświadczeń, projektów, które uwiarygodnią nasz warsztat i łączenie sił z innymi specjalistami oraz uczenie się od lepszych. 


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *