Kiedy organizujesz spotkanie, starasz się zrobić dobre wrażenie, wybierasz eleganckie miejsce, albo dobrą restaurację. Czy to wystarczy, by rozmowy przebiegały w dobrej atmosferze? Jeśli zależy Ci na pozytywnej atmosferze, zwróć uwagę na te 5 aspektów:
Rozpocznij spotkanie punktualnie
Niektórym wydaje się, że kiedy będą kazali na siebie czekać, to wyeksponuje ich pozycję. Niestety w takich sytuacjach uczestnik spotkania poczuje się nieszanowany, albo aby nie tracić czasu, skupi uwagę na czymś innym, a Ty będziesz musiał rozpoczynać spotkanie od przepraszania.
Bądź przygotowany
Nawet jeśli wchodzisz na spotkanie na ostatnią chwilę, nie wpadaj zziajany, tylko poświęć chwilę, by poprawić wygląd, uspokoić oddech. Jeśli znasz temat spotkania, poświęć kilka chwil na przygotowanie, by od razu wiedzieć co macie do omówienia i zaproponować agendę spotkania.
Unikaj narzekania
Jeśli zaczniesz spotkanie od dyskusji o korkach, pogodzie, sytuacji politycznej i gospodarczej, rozmówca poczuje się przytłoczony i powiąże te emocje z Tobą.