Świat mknie do przodu, a my za sprawą dostępu do internetu i mediów społecznościowych, coraz więcej relacji zawieramy online. Jak zatem nie tylko nawiązywać kontakty, ale także pielęgnować relacje? Oto kilka sprawdzonych sposobów:
Komentuj i reaguj na publikacje klientów i kontrahentów
Komentarze i reakcje to najlepszy sposób na wchodzenie w interakcje, bez szczególnego powodu i tematu. W ten sposób okazujesz zainteresowanie, przypominasz o sobie, a osoba, której publikacje komentujesz, otrzymuje powiadomienie z Twoim imieniem i nazwiskiem.
Pamiętaj o ważnych wydarzeniach i świętach branżowych
Święta powiązane z grupami zawodowymi to świetna okazja, by wysłać spersonalizowaną kartkę, nagrać krótkie video z życzeniami albo zadzwonić. Zwłaszcza w przypadku świąt branżowych, jest duże prawdopodobieństwo, że będziesz jednym z nielicznych.
Zaplanuj czas na spotkania na żywo
Jeśli jesteś w danym mieście, na konferencji, wydarzeniu biznesowym, możesz dokładnie zaplanować ten czas i zaproponować wspólne zjedzenie lunchu albo rozmowę przy kawie, jeśli nie masz takich możliwości – spotkanie online na 30 minut pomoże utrzymać relacje.
Wysyłaj ciekawe materiały i raporty
Ważne jest to, by były one ciekawe dla obdarowanego, a nie dla Ciebie, ale także by nie była to oferta sprzedażowa. Zrobisz jeszcze lepsze wrażenie, gdy wcześniej się z nim zapoznasz i prześlesz plik z osobistym komentarzem.